ایلان ماسک می گوید در صورت عدم تغییرات بنیادین، تسلا ورشکست می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، ایلان ماسک به تازگی به کارکنان شرکت تسلا اعلام نموده که اگر اقدامات اساسی برای کاهش هزینه ها انجام نشود، این شرکت در ده ماه آینده دیگر پولی نخواهد داشت. با وجود اینکه تسلا اوایل ماه جاری میلادی افزایش رشد سهام به میزان 2.7 میلیارد دلاری داشت اما همچنان اگر اقدامات اساسی برای کاهش هزینه ها در این شرکت انجام نشود، دارایی های این شرکت به اتمام می رسد.

ایلان ماسک می گوید در صورت عدم تغییرات بنیادین، تسلا ورشکست می گردد

ایلان ماسک و Zach Kirkhorn که اخیرا به عنوان مدیر ارشد اقتصادی تسلا انتخاب شده، قرار است به یاری یکدیگر هزینه های اقتصادی تسلا از هرنوع در هرجای جهان شامل قطعات، حقوق ها، هزینه های سفر، اجاره ها و به معنای واقعی کلمه، هر تراکنشی که با حساب های تسلا انجام می گردد را آنالیز نمایند.

تسلا سه ماهه اولیه سال جاری را با 2.2 میلیارد پول نقد دارایی به خاتمه رساند. اما با این وجود، این شرکت حدود 702 میلیون دلار از سرمایه های خود را از دست داده و ماسک در ماه آوریل گفت که این شرکت باید رژیم اسپارتان را بگیرد! پس از آن بود که تسلا برای جذب سرمایه اقدام کرد و توانست 2.7 میلیارد دلار دیگر سرمایه جذب کند تا بتواند همچنان خود را حفظ کند.

آنطور که ماسک می گوید، این میزان پول اگرچه زیاد است اما تنها می تواند ده ماه در شرکت تسلا باقی بماند تا ضرر های سه ماهه اولیه سال جاری را سربه سر کند. این شرکت باید تصمیمات سختی در زمینه اقتصادی بگیرد اما این تنها راهکار آن هاست تا بتوانند به هدف اصلی خود که پایدار کردن محیط زیست جهانی است، دست یابند.

این اولین باری نیست که ایلان ماسک از بازنگری در مسائل اقتصادی تسلا می گوید و حتی اولین بار نیست که می خواهد در این راستا از تکنینک مدیریت ریز به ریز بخش های شرکت، استفاده کند.

درست یک سال پیش بود که ایلان ماسک ایمیلی به کارکنان خود ارسال نموده بود و در آن از آنالیز ریز به ریز هزینه های تسلا گفته بود و اینکه این شرکت باید هزینه های غیر ضروری را حذف کند. همچنین وی در این زمان اعلام نموده بود که چقدر ناامید شده از اینکه تسلا مجبور است با چندین و چند شرکت پیمانکار برای فراوری تسلا مدل 3 همکاری کند و این فرآیند، تسلا را به شرکتی وابسته تبدیل نموده است.

مدت کوتاهی بعد، ماسک ساختار سازمانی تسلا را تسریع بخشید و قول داد که پوزه بندی که به واسطه پیمانکاران به این شرکت بسته اند را به عنوان بخشی از فرآیند بازسازی شرکت، حذف کند. سپس تسلا در ماه ژوئن سال گذشته، 9 درصد از نیروهای خود را تعدیل کرد که ایلان ماسک در این زمینه گفت که این شرکت مجبور به انجام چنین کاری شده تا در آینده دیگر مجبور به تعدیل نیرو نباشد.

تمام این تغییرات، زمانی اتفاق افتادند که تسلا برای فراوری هزار مدل 3 در هفته و رساندن این خودرو به 400 هزار نفری که مدل 3 را پیش خرید نموده بودند، جهنم فراوری را راه انداخته بود. در نهایت هم تسلا توانست با انجام اقدامات مناسب، فراوری مدل 3 را تسریع ببخشد و توانست به لطف این خودرو که بهترین خودروی الکتریکی سال 2018 لقب گرفت، به اولین دوره سوددهی خود برسد.

اما در نهایت اقداماتی که برای کاهش هزینه ها در سال گذشته انجام شد، کافی نبوده تا بتواند تسلا را همچنان شرکتی سودده نگاه دارد. سه ماهه اولیه سال جاری نیز شرکت تسلا با ضرر روبرو بود و مجبور شد اینبار 7 درصد از کارکنان خود را در ماه ژانویه، تعدیل کند.

همچنین یک ماه پس از این اتفاق بود که تسلا اظهار داشت که میخواهد تمام مغازه های فیزیکی خود در سراسر جهان را تعطیل کند تا بتواند از هزینه های خود بکاهد. این اقدام در این راستا انجام شد تا تسلا بالاخره بتواند نسخه پایه مدل 3 را با قیمت 35000 دلار عرضه کند. عرضه این نسخه با تاخیر زیادی بالاخره انجام شد و دلیل تمام این تاخیرها، جلوگیری از فروپاشی اقتصادی تسلا بوده است.

البته تسلا دو هفته بعد دوباره نظر خود را تغییر داد و گفت بسیاری از فروشگاه های این شرکت در سراسر جهان همچنان باز خواهد ماند. همچنین تسلا قیمت خودروهای خود (به جز نسخه پایه مدل 3) را افزایش داد تا بتواند به شرایط اقتصادی خود سامان ببخشد اما همین افزایش قیمت، باعث ضرردهی تسلا شده است. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، این شرکت با 702 میلیون دلار ضرر در سه ماهه اول سال جاری روبرو بوده که 121 میلیون دلار از آن، مربوط به افزایش قیمت خودروهای تسلا مدل S و تسلا مدل X است.

زمانی که تسلا خبر از سوددهی خود در سال گذشته داده بود، گفته بود که به لطف خودروی مدل 3، سال 2018 موثرترین سال برای تسلا خواهد بود. در این سال تسلا توانست میزان فراوری خود را نسبت به 2017 به دو برابر برساند و به بیشترین سوددهی در تاریخ خود برسد.

در شرایطی که ایلان ماسک زمانی پیش بینی نموده بود که مدل 3 به تسلا یاری می نماید تا به شرکتی سودده تبدیل گردد، ضرردهی این شرکت در سال 2019 این پیش بینی را خراب نموده است. این ضرر ها به گونه ای بوده که ایلان ماسک در مصاحبه ای با SecondQuarter گفته بود که انتظار این اعداد و ارقام را نداشته است.

در نهایت، حالا در آخرین ایمیل او به کارکنان گفته شده که تسلا باید اقداماتی جدی برای بازگشت به دوره سددهی داشته باشد. 2018 اگرچه توانست سالی مهم برای تسلا، به خصوص در حجم فراوریات باشد اما همچنان این شرکت برای بقای خود احتیاج به کاهش هزینه ها و سودآوری بیشتر دارد. خود ایلان ماسک در سال 2015 و در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال، گفته بود که اگر شما در یک جنگ هستید، بهتر است که در خط مقدم حضور داشته باشید. ژنرالی که در صف های عقب تر واقع شده است، قافیه را خواهد باخت.

منبع: TheVerge

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9651

به "ایلان ماسک می گوید در صورت عدم تغییرات بنیادین، تسلا ورشکست می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک می گوید در صورت عدم تغییرات بنیادین، تسلا ورشکست می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید