بیست و دومین سمپوزیوم صنعت فولاد ایران، معوقه 1398 برگزار گردید

به گزارش مهسان بلاگ، بیست و دومین سمپوزیوم صنعت فولاد ایران با موضوع چالش های موجود در تامین مواد اولیه، تجهیزات، دانش فنی و توسعه زیرساخت ها در رقابت پذیری محصولات فولادی برگزار گردید.

بیست و دومین سمپوزیوم صنعت فولاد ایران، معوقه 1398 برگزار گردید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان، سمپوزیوم صنعت فولاد ایران با حضور خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر مدیران صنعت فولاد به همت انجمن آهن و فولاد ایران 14 الی 16 مهرماه 1399 در نمایشگاه بین المللی جزیره کیش برگزار شد.

دکتر خداداد غریب پور معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو در مراسم افتتاحیه گفت: با توجه به توسعه اکتشافات توسط ایمیدرو، نگرانی برای تامین سنگ آهن چشم انداز فراوری 55 میلیون تن فولاد نداریم. بعضی ذخایر سنگ آهن اگر چه رو به اتمام است، اما معادن جدیدی کشف شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای دستیابی به هدف فراوری 55 میلیون تن فولاد، احتیاج به 5 میلیارد یورو سرمایه گذاری است، اضافه نمود: این میزان سرمایه از محل منابع صنایع معدنی قابل تامین است و با توجه به توسعه اکتشافات به طور حتم این هدف گذاری زودتر از موعد مشخص شده (سال 1404) محقق می گردد.

رییس هیات عامل ایمیدرو سهم معدن و صنایع معدنی در GDP کشور را 26 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های این حوزه، این سهم در اقتصاد کشور باید افزایش یابد.

وی گفت: با اکتشافات جدید، در پهنه ایران مرکزی ذخیره 500 میلیون تنی سنگ آهن و همچنین به ذخایری در پهنه های آباده - جازموریان و بهرام گور دست پیدا کردیم.

غریب پور با بیان اینکه انجام یک میلیون متر عملیات حفاری در این حوزه مورد توجه است، اضافه نمود: گزارش ها حاکی است ذخایر فعلی تا سال 1405 به اتمام می رسد. با توجه به شناسایی ظرفیت های جدید که حاصل افزایش عملیات اکتشافات ایمیدرو است (اکتشاف در 400 هزار کیلومتر مربع طی سال های 97 و 98)، ذخایر درخشانی شناسایی شده است.

وی گفت: به منظور توسعه اکتشافات، تعداد پیمانکاران حفاری در کشور کم است و برای حل این مشکل، شرکت ها تامین ماشین الات مورد احتیاج را مورد توجه قرار دهند.

رییس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات معدنی ها در تثبیت بازار بورس، گفت: بازار گردانی در بورس با حرکت شرکت های معدنی شروع شد و از صنایع معدنی برای حمایت از دارایی 60 میلیون نفر فعال در این بازار قدردانی می کنم. معدنی ها با هدف متعادل شدن بازار سرمایه، در اختصاص اعتبار به صندوق بازارگردانی مشارکت دارند.

رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید داشت: در امسال تا500 میلیون یورو هدف گذاری در بومی سازی تجهیزات اجرا شده است. رویکرد ایمیدرو برای همکاری با دانشگاه ها، رویکردی مسئله محور است.

غریب پور گفت: 170 احتیاج تحقیقاتی در این حوزه شناسایی شده و به دانشگاه ها اعلام نموده ایم. دانشگاه ها و مراکز علمی اذعان دارند که رویکردی که معدن و صنایع معدنی با دانشگاه ها داشته، بی نظیر بوده است.

غریب پور گفت: ایمیدرو در بخش پژوهش طی شش ماهه امسال، رشد 50 درصدی داشته است و رویکرد تقاضا محور کردن پژوهش ها بر اساس احتیاج اقتصاد معدن را مورد توجه قرار داده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کمیته ای بین انجمن آهن و فولاد و ایمیدرو تشکیل گردد تا احتیاجهای صنعتی که این سازمان احصا نموده، در اختیار انجمن قرار بگیرد و تجارب بین دو مجموعه به اشتراک گذاشته گردد.

غریب پور گفت: آماده هر نوع همکاری با سازمان های محیط زیست و انرژی اتمی هستیم تا توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی را راهنمایی کنیم.

علی محمدی مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان در پانل تخصصی سمپوزیوم فولاد معوقه 1398 اظهار کرد: در سال جهش فراوری با اقداماتی که این شرکت علی رغم همه مسائل در زمینه های مختلف فراوریی انجام داده است، توانسته ایم رکوردهای فراوری روزانه، ماهانه، فصلی و شش ماهه را به ثبت برسانیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم فرایند فراوری فعلی را در مجموعه فولاد خوزستان ادامه دهیم، اضافه نمود: در حوزه فراوری، حدود 5 درصد از برنامه جلوتر هستیم و امیدواریم بتوانیم در خاتمه سال، رکورد فراوری سالانه را بزنیم و افتخاری به افتخارات مجموعه فولاد خوزستان بیافزاییم.

وی توضیح داد: یکی از اولویت های اصلی شرکت فولاد خوزستان، تامین احتیاج شرکت های فولادی درون استان خوزستان بود و امسال حدود 70 درصد از محصولات فروش داخل شرکت فولاد خوزستان به شرکت های نوردی درون استان اختصاص داده شد.

محمدی اعلام کرد: در سال جهش فراوری به دنبال آن هستیم که شرکت های درون استان فعال شوند و احتیاجهای مواد اولیه این شرکت ها را تامین کنیم.

وی با اشاره به بحث صادرات گفت: با توجه به سیاست های وزارت صمت در جهت ارزآوری برای کشور، توانسته ایم تا حدودی پیروز عمل کنیم و برنامه صادراتی شرکت را محقق کنیم و ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: کارهای توسعه ای در شرکت فولاد خوزستان با سرعت و دقت خوبی در حال اجرا است و امیدواریم طرح های توسعه ای شرکت، از جمله طرح فولاد سازی شرکت فولاد شادگان، افزایش ظرفیت فولاد سنگان، پست 400 کیلو ولت و پروژه زمزم 3 در زمان های تعیین شده اجرایی شوند تا کارهای توسعه ای شرکت منجر به افزایش فراوری و افزایش اشتغال شوند.

محمدی با اشاره به بحث مسئولیت های اجتماعی اظهار کرد: در کنار سنگر فراوری، در جبهه محرومیت زدایی و خدمت به مردم نیز مشغول به کار هستیم. در حوزه های آموزشی، درمانی، فرهنگی و همچنین عمرانی اقداماتی در حال اجرا است و هر جا که احساس کنیم مردم به خدماتی در این حوزه ها احتیاجمند هستند، قطعا ورود خواهیم کرد.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در این رویداد از خدمات و حمایت های مجموعه فولاد خوزستان با اهدای لوح و تندیس، تقدیر شد.

لازم به ذکر است، بیست و دومین نمایشگاه بین المللی فولاد ایران (سمپوزیوم فولاد) با حضور 254 شرکت داخلی و خارجی در 215 غرفه که 250 شرکت داخلی و به دلیل شرایط موجود و بیماری کرونا تنها 4 شرکت خارجی از دو کشور آلمان و اسپانیا در این نمایشگاه شرکت کردند؛ در مکانی به مساحت 17000 متر مربع در محل نمایشگاه های دائمی کیش در تاریخ 14 تا 16 مهرماه از ساعت 17 الی 22 برگزار شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 63767

به "بیست و دومین سمپوزیوم صنعت فولاد ایران، معوقه 1398 برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیست و دومین سمپوزیوم صنعت فولاد ایران، معوقه 1398 برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید