ترسیم چشم اندازی برای تولیدکنندگان صنعتی نانومواد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، شرکت های تولیدکننده نانومواد به دنبال کاهش هزینه و افزایش کیفیت هستند تا در نهایت حاشیه سود خود را به بیشترین مقدار خود برسانند.

ترسیم چشم اندازی برای تولیدکنندگان صنعتی نانومواد

اخیراً مقاله ای توسط محقان مؤسسه ملی فناوری و استاندارد (NIST) در نشریه ACS Applied Nano Materials به چاپ رسیده است که در آن راهکارهایی برای فراورینمایندگان نانوذرات ارائه گردیده تا بتوانند محصولاتی با ابعاد یکنواخت فراوری نمایند. این مقاله توضیحاتی درباره چگونگی کاهش تنوع ابعاد و شکل ذرات ارائه می دهد.

این مقاله کوشش دارد به فراورینمایندگان نانوذرات یاری کند تا مسیر بهتری را برای فراوری ارزان و بهینه محصولات پیش بگیرند.

نویسندگان این مقاله معتقداند که در حال حاضر نانوذرات مهندسی گردیده در بسیاری از محصولات نظیر نمایشگرها و نانوکامپوزیت ها استفاده می شوند؛ بنابراین هر یاریی که موجب گردد تا مانعی از سر راه مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان برداشته گردد، به توسعه بهتر این فناوری یاری می نماید.

محققان NIST و مرکز دنیای غیرانتفاعی ارزیابی فناوری (WTEC) از ایده مشارکت و به اشتراک گذاری چالش ها در حوزه نانوذرات حمایت می نماید و معتقد است که باید به جای کار انفرادی، دستاوردها و چالش ها به صورت جمعی مطرح گردد. با این کار می توان جریان دانش را میان رشته های مختلف و یافتن راهکارها را با سرعت بیشتری پیش برد.

در این مقاله که محققان NIST به چاپ رساندند، تصویر بزرگی از فراوری نانوذرات در دنیا ترسیم گردیده و مسائل این حوزه شناسایی و کاربردها و فرآیندهای مختلف فراوری و استفاده از نانوذرات آنالیز گردیده است.

در این مقاله آمده است که بیشتر نوآوری های مفید در حوزه فراوری نانوذرات با کاهش غیریکنواختی ذرات در مراحل اولیه کار صورت می گیرد که این کار موجب می گردد تا احتیاج برای فرآیندهای بعدی به حداقل برسد.

در واقع فرآیند فراوری نانوذرات کوتاه تر گردیده، در وقت و انرژی صرفه جویی گردیده، مشخصه یابی ساده تر گردیده و بهتر می توان نانوذرات را به محصولات افزود. این کار از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

محققان در این مقاله نانوذرات طلا را با نانولوله کربنی مقایسه کردند. نانوذرات طلا با هزینه بالای فراوری اولیه، به محصولی تبدیل می شوند که احتیاج کمی به خالص سازی و مشخصه یابی دارند؛ بنابراین در محصولات مختلف قابل استفاده هستند. از سوی دیگر نانولوله های کربنی با هزینه کم فراوری گردیده و تنوع ابعاد در آن ها بالاست و احتیاج به خالص سازی و فرآیندهای پرهزینه بعدی دارد. بنابراین استفاده از نانولوله ها در محصولات گران تر است.

این مقاله کوشش دارد تا با مطرح کردن مفاهیمی این چنینی، تصویر روشن تری از مسائل موجود در مسیر فراوری نانومواد ترسیم کند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1812

به "ترسیم چشم اندازی برای تولیدکنندگان صنعتی نانومواد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترسیم چشم اندازی برای تولیدکنندگان صنعتی نانومواد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید