راهپیمایی گسترده جدائی طلبان کاتالونیا یک سال پس از همه پرسی

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورو نیوز، صدها هزار نفر از جدایی طلبان کاتالونیا برای اولین بار از زمان همه پرسی جدایی این منطقه از اسپانیا در خیابان های بارسلون حاضر شدند و روز کاتالونیا را جشن گرفتند.

راهپیمایی گسترده جدائی طلبان کاتالونیا یک سال پس از همه پرسی

کارلوس پیگدمون و کیم تورا از رهبران کاتالونیا که پس از برگزاری همه پرسی سال گذشته از سوی دولت مرکزی از مقام خود برکنار و از کشور خارج شدند، از مردم این منطقه خواسته بودند تا با شرکت در راهپیمایی، نشان دهند که همچنان مایل به جدایی از اسپانیا هستند.

کیم تورا روز دوشنبه در یک پیغام تلویزیونی گفت: دولت ما برای به واقعیت رساندن جمهوری کاتالونیا متعهد گردیده است.

حامیان استقلال کاتالونیا در سال های اخیر در روز ملی دیادا، سالروز شکست استقلال طلبان این منطقه در سال 1714 راهپیمایی برگزار می نمایند.

بیست و هفتم سپتامبر سال گذشته میلادی، دولت کاتالونیا همه پرسی استقلال این منطقه از کشور اسپانیا را تحت فشار شدید دولت مرکزی و حضور نیروهای پلیس و ضد شورش اسپانیا برگزار کرد اما مادرید این همه پرسی را مخالف قانون اساسی اعلام نموده و نتایج آن باطل خواند.

پس از آن دادگاه عالی اسپانیا، کارلوس پیگدمون، رئیس برکنار گردیده دولت محلی کاتالونیا را به همراه 13 نفر از یاران و همکاران وی احضار کرد تا در خصوص برگزاری همه پرسی استقلال و جدایی طلبی شهادت دهند اما وی که به بلژیک سفر نموده بود به کشور بازنگشت.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1348

به "راهپیمایی گسترده جدائی طلبان کاتالونیا یک سال پس از همه پرسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهپیمایی گسترده جدائی طلبان کاتالونیا یک سال پس از همه پرسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید