شورای نظامی سودان پیشنهاد اتحادیه آفریقا و اتیوپی را بررسی می کند

به گزارش مهسان بلاگ، سخنگوی شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد که این شورا طرح مشترک اتحادیه آفریقا و اتیوپی برای حل بحران سیاسی سودان را بررسی می کند.

شورای نظامی سودان پیشنهاد اتحادیه آفریقا و اتیوپی را بررسی می کند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه اسکای نیوز، شمس الدین کباشی، سخنگوی شورای نظامی انتقالی سودان در سخنانی اظهار کرد: شامگاه پنج شنبه طرح مشترک اتحادیه آفریقا و اتیوپی برای حل بحران سیاسی سودان را دریافت کردیم و شورای نظامی این پیشنهاد را بررسی کرد و معین شد که برای ازسرگیری مذاکرات با اپوزیسیون درباره گذار به دموکراسی مناسب است.

پیشنهاد مشترک اتحادیه آفریقا و اتیوپی شامل تشکیل یک شورای حاکمیتی متشکل از هفت غیرنظامی و هفت عضو شورای نظامی و یک عضو مستقل بوده و مأموریت آن نظارت بر مرحله انتقالی است.

پیشتر اتیوپی پیشنهادی را برای حل و فصل بحران سودان به شورای نظامی انتقالی و اپوزیسیون ارائه کرده بود که این پیشنهاد مخالفت شورای نظامی را به دنبال داشت.

کباشی پیشتر و در پاسخ به پیشنهاد اتیوپی اعلام کرده بود که این شورا با وجود دو سند از سوی اتحادیه آفریقا و اتیوپی به جای یک سند متشکل از همه پیشنهادها غافلگیر شد. طرح میانجیگرانه اتیوپی با محتوای توافق های سابق که با نخست وزیر این کشور هنگام سفر اخیرش به خارطوم صورت گرفت، متفاوت است و احتمالاً شورای نظامی همه توافق های قبلی را که با ائتلاف گروه های آزادی و تغییر به دست آورده، لغو می کند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 11568

به "شورای نظامی سودان پیشنهاد اتحادیه آفریقا و اتیوپی را بررسی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای نظامی سودان پیشنهاد اتحادیه آفریقا و اتیوپی را بررسی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید