نقشم را قضاوت نمی کنم

به گزارش مهسان بلاگ، بازیگر نمایش اثر پرتوهای گاما بر گل های همواره بهار با بیان اینکه نقشم را قضاوت نمی کنم گفت: از ته قلبم می گویم بازی در کنار استاد نصیرپور رویایی بود که برایم به حقیقت پیوست. ثانیه ثانیه این کار برای من کلاس درس بود. تا همواره خودم را مدیون هدایت های استادم خانم نصیرپور می دانم.

نقشم را قضاوت نمی کنم

به گزارش خبرنگاران، مبینا طبایی در رشته گرافیک تحصیل نموده و دانشجوی طراحی لباس است، پنج سال پیش در هفده سالگی بازیگری را زیر نظر مهتاب نصیرپور آغاز کرد و اولین فعالیت حرفه ای او بازی در نمایش نام تمام مادران (محمد رحمانیان) بود. همکاری در نمایشنامه خوانی خواب زمستانی به نویسندگی لیلی عاج و بازی در نمایش هگزا شهر دوشیزگان به کارگردانی محمد حاتمی از دیگر تجربه های این بازیگر جوان است. او این روزها مشغول بازی در نمایش اثر پرتوهای گاما بر گل های همواره بهار به کارگردانی مهتاب نصیرپور است.

شاید نکته اولی که با دیدن این نمایش به چشم می آید، تفاوت نقش شما با یاسی در نمایش نام تمام مادران… است. چقدر این تفاوت برای خودتان در پذیرفتن این نقش جذاب بود؟ از نقش دختری در ایران و قصه ای معاصر تا دختری در برانکس. آنهم دهه 50 میلادی.

اولین چیزی که در خصوص نقش روت باید بگویم این است که روت برایم به شدت جذاب و چالش برانگیز بود. همان طور که در نمایش متوجه شدید، روت نقش بسیار سختی است و برای بازیگر کم تجربه ای مثل من این نقش، کلاس درس بود. در کل این جذابیت باعث شد تمام تلاشم را انجام دهم و به همین خاطر این نقش را بسیار دوست دارم.

قصه اصلی را خواندید یا به خواندن نمایشنامه اکتفا کردید؟

زمانی که این نقش به من پیشنهاد شد من متن اصلی را نخوانده بودم. وقتی با دراماتورژی قوی آقای رحمانیان روبرو شدم، تحت تاثیر قرار گرفتم. به نظر من، متن آقای رحمانیان از متن اصلی به شدت جذاب تر و بهتر بود. کنجکاو شدم و چندین مرتبه نمایشنامه اصلی را مطالعه کردم.

بعد از مادر (مهتاب نصیرپور)، روت نقشی که شما بازی می کنید، مهمترین نقش این نمایشنامه است، به ویژه که اصلاً کلید بحران را او روشن می نماید و مهمترین ضربه را به بتی می زند. به نظر شما، روت منفی است؟ یا شما او را خاکستری دیدید؟

تمام تلاشم را کردم تا روت را قضاوت نکنم، من، شما و تماشاگران و در واقع هر شخصی می تواند برداشت شخصی خودش را از این شخصیت داشته باشد. من فقط سعی کردم با هدایت استاد نصیرپور نقش را به درستی بازی کنم. ممکن است من یا هر کس دیگری کاراکتری را دوست نداشته باشد، ولی من ایمان دارم که هر آدمی خودش را دوست دارد.

بازی در کنار بازیگری مثل مهتاب نصیرپور که بسیار باتجربه است، چطور بود؟

از ته قلبم می گویم بازی در کنار استاد نصیرپور رویایی بود که برایم به حقیقت پیوست. ثانیه ثانیه این کار برای من کلاس درس بود. تا همواره خودم را مدیون هدایت های استادم خانم نصیرپور می دانم.

شما برای انتخاب نقش بیشتر به دنبال چه معیارهایی هستید؟ نقش؟ متن؟ گروه؟ کارگردان؟ شاید در این نمایش همکاری پیشین با آقای رحمانیان باعث شد به گروه اضافه شوید؟

برای انتخاب نقش، مجموع مواردی که ذکر کردید برایم دارای اهمیت است. برای بازیگری مثل من که به کارش عشق می ورزد و در ابتدای کار است همواره آرامشی که از گروه به من منتقل خواهد شد، اصلی ترین و مهم ترین رکن است.

اغلب واکنش ها به بازی شما، مثبت بوده و بسیاری از بازی شما صحبت می نمایند. این واکنش ها را خودتان هم دریافت نموده اید؟

از لطف و نگاه تماشاگران سپاسگزارم و همواره سعی نموده ام که واکنش ها چه منفی، چه مثبت من را از مسیری که انتخاب نموده ام دور ننمایند. البته واکنش های مثبت من را شاد و انرژی ام را دو چندان نموده اند. از اعتمادی که استاد نصیرپور به من کردند بی نهایت سپاسگزارم.همین طور از استاد محمد رحمانیان بزرگ به خاطر تمام آنچه به من آموختند، تشکر می کنم.

نمایش اثر پرتوهای گاما بر گل های همواره بهار به کارگردانی مهتاب نصیرپور ساعت 19:30 هر روز به جز شنبه ها در تماشاخانه سپند روی صحنه می رود. نصیرپور، خسرو احمدی، مبینا طبایی، شهین مهین فر، آریانا مجد، نیکتا مستوفی و علی تاجمیر بازیگران این نمایش هستند که اجرای آن تا نیمه اردیبهشت ماه ادامه دارد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8413

به "نقشم را قضاوت نمی کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشم را قضاوت نمی کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید