نگاه خاص آلبرایت به خروج آمریکا از برجام، متحدان به ما بی اعتماد شده اند

به گزارش مهسان بلاگ، ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت که متحدان ما پس از خروج واشنگتن از برجام به آمریکا بی اعتماد شده اند و این اتفاق منجر به تضعیف رابطه ما با سایر اعضای گروه 1+5 شده است.

نگاه خاص آلبرایت به خروج آمریکا از برجام، متحدان به ما بی اعتماد شده اند

به نقل از پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا،مادلین آلبرایت اضافه نمود: اگر ما بخواهیم با متحدانمان در مورد ونزوئلا کاری انجام دهیم، آیا آنها به حرف ما اعتماد خواهند کرد یا در مورد کره شاقتصادی. بنابراین، این مسئله باعث تضعیف سیاست ما می گردد. وزیر امور خارجه پیشین آمریکا تاکید نمود: متحدان ما پس از خروج واشنگتن از برجام به آمریکا بی اعتماد شده اند و این اتفاق منجر به تضعیف رابطه ما با سایر اعضای گروه 1+5 شده است.

آلبرایت وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در جلسه استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان با بیان اینکه آمریکایی ها از واژه چندجانبه گرایی خوششان نمی آید، گفت: متحدان آمریکا پس از خروج این کشور از برجام به ما بی اعتماد شده اند. خروج از این توافق باعث تضعیف رابطه ما با سایر اعضای گروه 5+1 شده است، به ویژه اینکه آیا ما در زمینه توافق ها قابل اعتماد هستیم یا خیر.

مادلین آلبرایت اضافه نمود: اگر ما بخواهیم با متحدانمان در مورد ونزوئلا کاری انجام دهیم، آیا آنها به حرف ما اعتماد خواهند کرد یا در مورد کره شاقتصادی. بنابراین، این مسئله باعث تضعیف سیاست ما می گردد.جلسه استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا 27 فوریه با عنوان سیاست خارجی دولت ترامپ؛ یک ارزیابی میان - مدت با حضور آلبرایت، استاد حوزه دیپلماسی در دانشگاه جورج تاون به ریاست الیوت انگل، نماینده دموکرات ایالت نیویورک و رئیس کمیته امور خارجی برگزار گردید.وی اضافه نمود: درخصوص برجام باید بگویم که من از آن حمایت کردم، زیرا این توافق از بسیاری جهات با جدی ترین جنبه رفتار ایران سر و کار داشت. چیزی که برای من عجیب است، این است که رئیس جمهور خود را درون یک جعبه قرار داده است. خروج از این توافق باعث تضعیف رابطه ما با سایر اعضای گروه 5+1 شده است. من به سیاست خارجی دوحزبی به شدت اعتقاد دارم.

ایران و گروه موسوم به 1+5، شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان در سال 2015 به یک توافق جامع برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران و لغو تحریم های بین المللی وضع شده علیه تهران دست یافتند که در ابتدای سال 2016 به اجرا رسید اما آمریکا در ماه مه 2018 با خروج از این توافق، آن را نقض کرد و سپس تحریم ها علیه ایران را بازگرداند.

این در حالی است که دیگر طرف های توافق هسته ای بر ادامه پایبندی خود به آن علی رغم خروج آمریکا تاکید دارند. همچنین کشورهای اروپایی عضو این توافق برای ادامه تجارت با ایران یک سازوکار ویژه اقتصادی ایجاد نموده اند که به این کشورها اجازه می دهد باوجود بازگشت تحریم های آمریکا علیه تهران روابط تجاری خود با ایران را حفظ نمایند.

2323

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6537

به "نگاه خاص آلبرایت به خروج آمریکا از برجام، متحدان به ما بی اعتماد شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه خاص آلبرایت به خروج آمریکا از برجام، متحدان به ما بی اعتماد شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید