خاتمه عملیات نصب دوربین های حفاظتی در بقعه تاریخی پیربکران

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فلاورجان از اتمام عملیات نصب دوربین های حفاظتی در بقعه تاریخی پیربکران اطلاع داد.

خاتمه عملیات نصب دوربین های حفاظتی در بقعه تاریخی پیربکران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، حافظ کریمیان رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان فلاورجان با اعلام این خبر گفت: به منظور حفاظت و مانیتورینگ امنیت محوطه بقعه پیربکران در شهرستان فلاورجان علاوه بر حضور نیروی یگان حفاظت با اعتباری بالغ بر 150میلیون ریال عملیات تکمیل حفاظت الکترونیک این محوطه با نصب دوربین های مداربسته به سرانجام رسید.

کریمیان خاطر نشان کرد: این محوطه با مساحتی در حدود 1500مترمربع شامل بقعه، برج کبوترخانه، خانه تاریخی کاشفی و خانه تاریخی بکرانی است که همه روزه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

بقعه پیر بکران در شهر پیربکران واقع شده و نمونه ائی منحصر به فرد از معماری و تزئینات وابسته به آن در سده هشتم هجری قمری به شمار می رود. این بقعه بر فراز مقبره محمد بن بکران از رجال مشهور و از عرفای منطقه بنا شده است. بنای بقعه دارای تزئینات گچبری نفیس می باشد که از بخش های مختلفی همچون رواق و صحن همراه با تزئینات نفیس تشکیل شده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12157

به "خاتمه عملیات نصب دوربین های حفاظتی در بقعه تاریخی پیربکران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه عملیات نصب دوربین های حفاظتی در بقعه تاریخی پیربکران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید