پیشگیری اجتماع محور زمینه را برای کاهش خطرپذیری فراهم می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، علی خدادادی ظهر امروز در جلسه کارگروه امداد و نجات ستاد مدیریت بحران استان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری خوزستان با بیان اینکه آموزش می تواند زمینه تاب آوری را فراهم کند، اظهار کرد: آموزش باید منجر به تغییر نگرش و در نهایت تغییر رفتار گردد.

پیشگیری اجتماع محور زمینه را برای کاهش خطرپذیری فراهم می نماید

وی اضافه نمود: با توجه به برنامه 2020 صلیب سرخ بحث پیشگیری اجتماع محور است و در حوزه امداد و نجات پیشگیری اجتماع محور می تواند زمینه لازم را برای کاهش خطرپذیری فراهم کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان توضیح داد: در کارگروه امداد و نجات استان آموزش رکن اساسی محسوب می گردد و میزان خطرپذیری را کاهش می دهد.

خدادادی یادآور شد: با توجه به تنگناهای مالی و اعتباری باید به سمت اهداف سهل الوصول برویم که مهمترین آن تاب آوری است که می تواند زمینه ساز کاهش خطرپذیری باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در 6 ماهه دوم سال 97 مانور بزرگ امداد و نجات را برگزار کنیم، اضافه نمود: جمعیت هلال احمر خوزستان به منظور مقابله با بحران ها اقدام به نوسازی تجهیزات امدادی، امکانات و زیرساخت های خود در حوزه امداد و نجات نموده است تا پاسخگوی نیازهای استان در زمان بروز بحران باشد.

وی بیان کرد: حرکت های خوبی در بحث جت اسکی و پهپاد اجرا شده و دوره آموزشی جت اسکی برای نخستین بار در سطح کشور در اهواز و به میزبانی هلال احمر استان برگزار گردید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در انتها گفت : وجود جت اسکی باتوجه به وجود رودخانه ها و آمار بالای غرق شدگی در استان و رتبه اول خوزستان در بحث غرق شدگی در کشور بسیار حیاتی و لازم است.

انجام 637 مورد عملیات امدادرسانی

همچنین در این جلسه معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان، اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری 647 مورد عملیات امدادرسانی توسط امدادگران جمعیت هلال احمر استان انجام گردیده که 203 مورد عملیات جاده ای ، 46 مورد عملیات ساحلی و دریایی، 26 مورد کوهستان، 28 مورد شهری، 278 مورد ارائه خدمات حضوری، 14 مورد حوادث صنعتی بودند.

صادق سلامت با اشاره به اینکه در طول این مدت برای 10 هزار و 912 نفر خدمات امدادی ارائه گردیده است، گفت: 14 هزار و 446 نفر خدمات سرپایی دریافت و 403 نفر مصدوم انتقالی و 66 نفر فوتی داشتیم.

وی توضیح داد: 22 پست نوروزی و هفت پست تابستانی، دو پست ثابت و چهار هزار و 73 نفر روز امدادگر در عملیات امدادی حضور یافتند.

سلامت بیان کرد: 845 آمبولانس روز به مأموریت اعزام و از 174 نفر خودروی نجات استفاده شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان در انتها اطلاع داد: تعداد عملیات حوادث و تعداد مصدومان نسبت به سال قبل بیشتر گردیده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1517

به "پیشگیری اجتماع محور زمینه را برای کاهش خطرپذیری فراهم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری اجتماع محور زمینه را برای کاهش خطرپذیری فراهم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید