یاری به نیازمندان؛ ترفند کلاهبرداری سایبری

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس پلیس فتا خراسان شمالی در مورد بعضی افراد سودجو که با سوء استفاده از نام موسسه های خیریه و یاری به خانواده های نیازمند به وسیله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کلاهبرداری می نمایند به شهروندان هشدار داد.

یاری به نیازمندان؛ ترفند کلاهبرداری سایبری

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرگرد یوسف شاکری در تشریح این خبر گفت: این افراد در ایام و مناسبت های مختلف با انتشار پیغام هایی مانند کمپین جمع آوری یاری های نقدی برای نیازمندان و … در شبکه های اجتماعی و یا سایت های اینترنتی بارگذاری می کنند که هموطنان باید مراقب باشند به هیچ عنوان به این پیغام ها اطمینان نکنند و اگر می خواهند یاریی نیز به افراد بی بضاعت یا نیازمند کنند حتماً به وسیله سایت ها و موسسات معتبر اقدام کنند.

وی اضافه کرد: این افراد با تحریک کردن حس کنجکاوی و برانگیختن حس ترحم و نو دوستی افراد با شیوه هایی همچون ارسال ایمیل، قرار دادن مطلب در شبکه های اجتماعی، تماس تلفنی و …اقدام به فریب مردم می کنند.

رئیس پلیس فتا استان به کاربرانی که قصد دارند یاری های خود را به وسیله فضای مجازی یا تلفن بانک پرداخت کنند، توصیه کرد: به وسیله شرکت ها و مؤسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه های جمعی شماره حساب های رسمی آنها اعلام می گردد، اقدام نموده و از واریز پول به حساب های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

این مقام نیروی انتظامی اظهار داشت: شهروندانی که قصد دارند به وسیله اینترنت و سایت های معتبر اقدام به پرداخت یاری کنند، دقت داشته باشند در دام سایت های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام واریز وجه، موارد ایمنی همچون آدرس سایت، پروتکل امنیتی و دیگر موارد را نادیده نگیرند.

شاکری گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و آنان می توانند نظرات و مسائل خود را در مورد فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین کاربران در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را به وسیله سایت پلیس فتا به نشانی www.CyberPolice.ir و یا شماره تلفن 05821823507 با ما در میان بگذارند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12436

به "یاری به نیازمندان؛ ترفند کلاهبرداری سایبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری به نیازمندان؛ ترفند کلاهبرداری سایبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید