آتش استقلال به اموالش

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران ،استادیوم ها و یا کمپ هایی که به باشگاه استقلال تعلق دارد بدون شک می تواند محل کسب درآمدهای بسیار باشد. اما سال هاست در باشگاه استقلال توجهی به دارایی های سخت افزای نمی گردد. مدیران باشگاه استقلال اما باید با جدی دریافت ظرفیت های درآمد زایی کمپ ناصرحجازی و استادیوم امام رضا(ع) به کسب درآمد بپردازند و لااقل خرج این محل ها را از خودش دربیاورند. این فرایند ساده اما جدی گرفته نمی گردد تا جایی که حتی تمرین های استقلال نیز در استادیوم صنایع دفاع برگزار می گردد و باشگاه استقلال برای انجام تمرینات روزانه خود نیز پول زیادی به صنایع دفاع می پردازد. آیا این وضعیت انتقاد برانگیز نیست؟ چرا باشگاه استقلال پولش را دور می ریزد؟

آتش استقلال به اموالش

خبر این است: تمرینات استقلال در ورزشگاه صنایع دفاع پیگیری شد. آری صنایع دفاع! استقلال در حالی در این ورزشگاه تمرین هایش را دنبال می نماید که سال ها پیش دارای کمپی شد که می توانست محل همیشگی تمریناتش باشد. آدرس واضح است. درباره کمپ ناصرحجازی حرف می زنیم. فضایی چند هزارمتری که با سختی های بسیار ساخته شد. هرچند که مشکلاتی در راه انتقال سند این کمپ برای باشگاه استقلال وجود داشت و گفته می شد چند متر از زمین کمپ معارض دارد اما ماجرا آن قدر حاد نبود که باشگاه استقلال این ورزشگاه را جزو دارایی های خود به حساب نیاورد. کما اینکه در همان ایام شهرداری همه گونه همکاری با مدیران باشگاه استقلال انجام داد تا کمپ ناصر حجازی ساخته گردد. بعد ها البته موضوع معارض نیز رفع شد و کمپ ناصر حجازی تمام و کمال در زمره دارایی های باشگاه استقلال نهاده شد. این کمپ در محل بسیار مناسبی تعبیه شد که از لحاظ درآمد زایی نیز فضای تازه ای را پیش روی باشگاه استقلال باز کرد و بسیاری از جوان های آن منطقه با ثبت نام در مدارس فوتبالی که با مدیریت باشگاه استقلال اداره می شد به لحاظ مالی برای باشگاه نفع وفایده مطلوبی ایجاد می کردند که لااقل از کنار آن می شد آرام آرام کمپ را هم تجهیز کرد. برای مثال در آن دوران که کمپ تازه راه افتاده بود، رختکن های اشکال داشت که می شد به مرور زمان وضعیت بهتری به این نقطه از کمپ داد.

اگر نگاهی به هزینه های سرسام آور این این روزهای باشگاه بیندازیم. یا تنها بار مالی سنگینی که برخی بازیکنان خارجی تنها به دلیل ناواردی مدیران در عقد قرارداد های حرفه ای بر دوش باشگاه استقلال انداخته اند را در ذهن مرور کنیم به این نتیجه می رسیم که چه سرمایه هایی از کیسه باشگاه استقلال به هدر رفته که اگر مدیریت مطلوب تری در این راستا وجود داشت، می شد برخی نقص ها در کمپ را رفع کرد، به رختکن ها رسید، زمین را بهبود بخشید وخیلی کارهای دیگر تا امروز استقلال هزینه های بیشتر را برای اجاره محل تمرین خود متقبل نگردد.

بی توجهی به حفظ کمپ ناصر حجازی تمرینات استقلال ابتدا به ورزشگاه آزادی و بعد از به صنایع دفاع منتقل کرد. در این ایام با همکاری شهرداری و موافقت وزارت ورزش وجوانان ورزشگاه امام رضا(ع) شهر تهران نیز به باشگاه استقلال رسید اما استقلالی ها حتی یک ساعت هم در این ورزشگاه تمرین ننموده اند و کمپ ناصرحجازی را هم به حال خود رها نموده اند؛ دلیلش چیست؟ چرا مدیران باشگاه استقلال به جای انتقال تمرین های تیم به کمپ ناصرحجازی یا ورزشگاه امام رضا(ع) در ورزشگاه صنایع دفاع تمرین می نمایند؟ دلیل این تصمیم چیست؟ در این مدت که استقلال در زمین صنایع دفاع تمرین نموده، میلیون ها تومان از سرمایه هایش را بابت برگزاری تمرینات خود هزینه نموده که بسیار بحث برانگیز است. همین هزینه ها هم اگر به یکی از املاک متعلقه باشگاه اختصاص می یافت بدون شک اکنون لازم نبود که بازیکنان ومربیان استقلال در ورزشگاهی تمرین نمایند که هیچ تعلق و غرابتی با آن ها ندارد.

رفتارها در باشگاه استقلال به گونه ای است که انگار کمپ ناصرحجازی و ورزشگاه امام رضا(ع) وجود خارجی ندارد و حتی برای ظاهر سازی هم یک جلسه تمرین این تیم در یکی از این دو ورزشگاه برگزار نمی گردد.

بی توجهی به کمپ ناصرحجازی این سوال را به وجود می آورد که اساسا چرا در آن موقع بخشی از بودجه باشگاه استقلال به ساخت کمپ اختصاص داده شد. اگر قرار بود کمپ ناصر حجازی به حال خود رها گردد، چرا در روزهایی که استقلال بدهکاری هایی هم داشت، مقداری از بودجه ها به سمت کمپ سرریز شد؟ ورزشگاه امام رضا(ع) هم خاک می خورد. استقلال نه تمرینی در این ورزشگاه انجام می دهد ونه یک بار بازی های تدارکاتی اش را در این ورزشگاه انجام داده است. استقلال اما می تواند تومان از کمپ حجازی و همین ورزشگاه بزرگ امام رضا(ع) کسب درآمد کند و با انجام برخی بازی های تدارکاتی اش حتی به بلیت فروشی نیز بپردازد. حال اگر برای رفاه حال طرفداران بلیت فروشی انجام نمی گردد این امکان وجود دارد که با تبلیغات محیطی درآمد زایی گردد و باشگاه استقلال از این راه نیز صاحب سود گردد.

استقلال حتی ظرفیت این را دارد که در هر شهر ایران یک ورزشگاه کوچک داشته باشد و در آن اقدام به تاسیس آموزشگاه ها و مدارس فوتبال کند. استقلال می تواند در حوزه پروش بازیکنان در همه نقاط ایران فعال باشد. بدون شک اگر در همین تهران به خوبی از مایملک خود بهره بگیرد، به دیگر شهر ها نیز تسری پیدا می نماید واستقلال صاحب تشکیلات قوی تری خواهد شد.

سال هاست هزینه های میلیاردی برای بازیکنانی هدر می رود که عملا هیچ کارایی برای باشگاه استقلال نداشته اند. اگر رویکر بنیادین تر باشد، با کنترل این هزینه ها هم به سخت افزار تیم رسیدگی می گردد وهم به بخش بازیکن سازی که همگی در نهایت به نفع آینده باشگاه استقلال خواهد بود.

10-1

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1257

به "آتش استقلال به اموالش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش استقلال به اموالش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید