انتقاد تند تهیه کننده حمال طلا از منتقد سیما، توهین نکنید

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، نشست خبری فیلم سینمایی حمال طلا به کارگردانی تورج اصلانی با حضور عوامل فیلم امروز یکشنبه 21 بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.

انتقاد تند تهیه کننده حمال طلا از منتقد سیما، توهین نکنید

در این نشست عوامل فیلم از جمله تورج اصلانی کارگردان، منصور سهراب پور تهیه کننده، پیغام احمدی نیا، ژاله صامتی، لطف الله سیفی و تورج زاهدی بازیگران، محمدعلی اسلام طراح صحنه و لباس، رضا عربی طراح گریم، هادی نادری نویسنده، محمد صالحی صدابردار حضور داشتند.

اصلانی در ابتدا درباره واقع گرا بودن فیلم مطرح نمود: فیلم در دنیای رئال می گذرد و شغلی را روایت می نماید که کمتر کسی دیده است. کوشش کردیم این بافت کاملا رئالیته را در فیلم کاملا رعایت کنیم. قالکاری شغلی است که به صورت سنتی و صنعتی وجود دارد و من برای تنوع بصری کار بخش سنتی اش را روایت کردم.

سهراب پور تهیه کننده فیلم که تهیه کنندگی درخونگاه را نیز در این دوره از جشنواره برعهده دارد، درباره انتقاداتی که به فیلم هایش وارد شده است، بیان نمود: موضوعی که می خواهم به آن اشاره کنم انتقاداتی است که در یک هفته اخیر در مورد فیلم درخونگاه مطرح و یک حمله تمام عیار به کار شده است. مخصوصا در برنامه ای که در آن یک شبه منتقد که معین است از جایی ساپورت می گردد و ظاهر خشنی هم برای خودش درست نموده است تا رعب و وحشت ایجاد کند، در آن به آثاری که این همه برای ساخته شدنش کوشش شده، توهین می نماید. این آدم بویی از اخلاق نبرده و فیلم ها و زحماتی را که هنرمندان کشیده اند، زیرسوال می برد. سابقه ایشان معین است و همه می دانند که از کجا آمده است. متاسفانه مسایل اقتصادی مردم را اذیت می نماید و ما به عنوان هنرمند باید درباره این مسایل حرف می زدیم. امیدوارم چاره ای برای چنین افرادی اندیشیده گردد و دیگر شاهد چنین پلشتی هایی نباشیم.

پیغام احمدی نیا درباره ایفای نقش در این فیلم گفت: ما وقتی فیلمنامه را با آقای اصلانی خواندیم مدل های مختلفی از شغل کیفی را مورد توجه قرار دادیم که شخصیت رضا کیفی از درونش درآمد.

لطف الله سیفی نیز دربار ساده لوح بودن شخصیتش توضیحاتی ارایه داد.

صامتی درباره گزیده کار بودنش بیان نمود: من قبل از این فیلم در 5 فیلم با تورج اصلانی همکاری داشتم. او یک آرتیست است و فرقی نمی نماید که در چه زمینه ای کار کند و خوشحالم که نقش کوتاهی در این فیلم داشتم.

تورج زاهدی صدابردار سینما درباره همکاری اش با اصلانی گفت: اصلانی یک روز از من خواست سر فیلمبرداری بروم. من را گریم کرد وگفت برو جلو دوربین. حالا اشتباه شده یا غلط قضاوتش با شما.

حسن اصلانی مدیر فیلمبرداری فیلم درباره پلان سکانس بودن بسیاری از صحنه ها توضیحاتی ارایه داد.

هادی نادری متذکر شد: من با آقای اصلانی ایده های زیادی داریم و با نظر وی تصمیم می گیریم کدامیک را بنویسیم. من خودم تجربیاتی در طلاسازی دارم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم این ایده را پرورش دهیم.

اصلانی درباره اینکه هدفش از نشان دادن انقدر کثیفی در فیلم چه بوده، گفت: طبیعتا کسی که مدعی یک کار فرهنگی است نمی تواند چشمش را روی یک سری اتفاقات ببندد. شخصیت اصلی این فیلم یک قالکار است و به هرحال درگیر این همه چرک می گردد. انسان امروز درگیر با چرکی است که قرار است پولی از درون آن بیرون بیاورد و تعفنی که در فیلم شاهدش هستید نیز نشانگر همین مساله است. من وزیر اقتصاد را نمی شناسم اما به برایند عملکردش در جامعه نگاه می کنم و کاری ندارم که چه کسی وزیر است.

سهراب پور نیز درباره فیلم بیان نمود: این فیلم با توجه به شرایطی که برایش ایجاد شد و مدت کم فیلمبرداری اش کمی مهجور ماند و من چون درگیر سریال ساخت ایران بودم آنطور که باید نتوانستم برایش وقت بگذارم اما با تمام این تفاسیر فیلم از کنایه و تلنگر پرهیز نموده و با شفافیت حرفش را می زند و اثری قابل دفاع از کار درآمده است.

اصلانی درباره اینکه حرفه اصلی اش فیلمبرداری است یا کارگردانی، گفت: من حرفه ای دارم به عنوان فیلمبردار و حرف هایی دارم که در مقام کارگردان آنها را می زنم. تمرکزم بیشتر در فیلمبرداری خارج از ایران است اما در کارگردانی قصد دارم جایی کار کنم که با فرهنگش آشنا هستم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2203

به "انتقاد تند تهیه کننده حمال طلا از منتقد سیما، توهین نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد تند تهیه کننده حمال طلا از منتقد سیما، توهین نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید