حمایت روسیه از ایجاد سیستم مشابه سوئیفت

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس اتحادیه کارآفرینان و صنایع روسیه گفت از پیشنهاد وزیر خارجه آلمان برای رها شدن اروپا از سلطه مالی آمریکا حمایت می کنیم.

حمایت روسیه از ایجاد سیستم مشابه سوئیفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، الکساندر شوخین گفت: برخی از شرکای ما در پروژه نورد استریم 2 گفته اند تحریم های ثانویه آمریکا بر ضد روسیه باعث گردیده تا آن ها از این پروژه عقب نشینی نمایند. وی اضافه کرد که اروپا هنوز مسیر خود را نیافته و وابستگی آن به آمریکا به ویژه در مورد مساله ایران مشهود است. اگر آن ها سیستمی مشابه سوئیفت طراحی نمایند اما به جای دلار از یورو استفاده نمایند احتیاج است تا به آن ها ملحق شویم. شاید چینی ها نیز بخواهند سیستم مشابهی طراحی نمایند که بر مبنای یوان کار نمایند.

هایکو ماس- وزیر خارجه آلمان- چند هفته پیش خاطرنشان کرد اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از کوشش خود برای حفظ برجام در حال کار بر روی طراحی سیستم مشابه سوئیفت است. آمریکا تهدیدات مشابهی را در خصوص کشورهایی که در پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا مشارکت نمایند، مطرح نموده است. در پروژه نورد استریم 2 قرار است گاز روسیه از طریق دریای بالتیک در شمال شرق اروپا به آلمان منتقل گردد.

در سال 2014 و به دنبال تهدید آمریکا برای قطع دسترسی روسیه به سامانه سوئیفت، بانک مرکزی این کشور سیستم مشابه سوئیفت را برای امور بانکی داخلی این کشور طراحی و راه اندازی کرد. هم چنین برخی از منابع گفته اند که سیستم سوئیفت روسی تا سرانجام سال 2019 به فناوری بلاک چین مجهز خواهد شد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 960

به "حمایت روسیه از ایجاد سیستم مشابه سوئیفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت روسیه از ایجاد سیستم مشابه سوئیفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید